fredag 8 maj 2009

Tiden går........


Milt sagt!! Har inte skrivit en rad sedan i somras och nu, bara så där plötsligt fick jag lust igen. Inte vet jag varför och inte om det bara är en tillfällig känsla.

Är så glad idag, det var så roligt på jobbet. Det ni!!

Läste lite ur Ann-Marie Körlings bok: "Vägen till skriftliga omdömen" och den gjorde mig så glad:-)



Hur visar man skillnad på när "de" och "dem" ska användas? "Dom" är ju rätt genomgående.


Idag fick jag ett tips i en bok... (OBS inte Ann_Maries bok!!!)

"Visa eleverna att när man kan byta ut "dom" mot "vi" så ska det vara "de" och när man kan byta ut "dom" mot "oss" så ska det vara dem. Tex Jag såg... dem... eftersom man skulle kunna säga jag såg "oss" och där borta är.... de..... eftersom man skulle kunna säga "vi"...."

Boken fortsatte glatt med något annat och kvar satt jag mållös, jag är faktiskt fortfarande mållös. Vet inte riktigt vad som hände......

Hjälp eller stjälp??? Var man inte förvirrad innan så blir man det ivarjefall efteråt. Fast för mig skapade det tankar och reflektioner och det är ju inte illa det heller!!



Sitter hemma och borde plugga lite, vädret ute är grått och trist. Inget solande här idag inte. Räkorna kostar dessutom 198 kr kilot. Jag har aldrig riktigt fått ihop detta med priset på räkorna. När de är som finast, på vintern, är de billigast och när de blir taniga och trista kostar de otroligt mycket mer. Måste inse att jag ifrån att ätit färska räkor varje fredag måste hitta en erättning. Hm.... varma mackor...... vilket stolpskott!!!


Om en halvtimme ska jag hämta mina söta små tellingar. De ska iväg och studsa och stå på händer på det förträffliga GF Atletica. Själv studsar jag upp på läktaren och har en härlig mammatimme. Lite träsmak blir det men det får man bjuda på.


Ha en härlig fredagkväll. Det ska jag ha.... utan räkor då förstås!!

2 kommentarer:

IT-mamman sa...

Åh, du är tillbaka! Och du har läst Anne-Maries bok! Vi får prata om den när vi ses någon gång.

Mattemamman sa...

Jo, jag har läst lite och sitter nu och väntar på mitt alldeles egna exemplar!!