söndag 20 april 2008

Hurtiga morgonpromenader..

Igår var jag väldigt stolt när min hurtiga kompis "Kajakmamman" (aliaset snott avIT-mamman) berättade att jag influerat henne till att ta sig ut tidigt på helgmornar. Givietvis springer hon medan jag går, men i varje fall!!!!!
I morse gick jag som vanligt ut oförskämt tidigt men döm av min förvåning, jag var inte ensam ute!!!!! Kände mig nästan förnärmad. Träffade åtminstone 5 personer och alla hade inte ens en hund i näven!!!!!!
Kom sedan fram till att man får se även dem som ett vårtecken. Solen skiner, alltså tittar tussilago, maskrosor, vitsippor, vårfåglar och människor med hurtiga ambitioner och drömmar om en bikiniform fram.
Det får vara så..... i varje fall ett tag....... som längst till i höst.....

"På morgonen är hela byn min, bara för en timme, bara för en timme, på morgonen är hela byn min, bara för en timme, bara för en timme. Då är det jag som tar över varenda gata i hela byn, natten gör mig rastlös det är med soluppgången som jag är van"

(Man måste nog vara 40 fyllda för att komma ihåg "I natt är hela staden vår....." Noice tror jag att det var) Stort flin!!

Inga kommentarer: