söndag 15 juni 2008

En liten smula...

Jag är tokig i kokböcker av olika smak. En favorit heter ""Njut en liten smula" och är skriven av Therese Wikström. Kokbok och kokbok..... här är det kakor och bulla i stora lass, men, men. Therese har ett café/konditori i Norrtälje och hon har fått diverse pris för sitt kunnande. I lördags tog vi oss en sväng till Norrtälje och jag tycket att vi kunde passa på att luncha på detta kondis.

HA, HA, HA, HA.

Sittplats, vad är det????

Envis som synden förklarade jag för maken att vi köper med oss baguetter och bullar. Baguetterna äter vi på vägen och bullarna bjuder vi släkten på.
Det tog EN TIMME att få tag i två mackor och nio bullar och det KOSTADE 316 kronor. Är det något par som lyckats fika för den summan och varken fått kaffe/te eller sittplats???? Ni ska inte heller tro att det var någon kö!!!! Det var bara en helt otroligt långsam gurkskärerska, jag såg henne live!!

När vi väl fått tag i mackorna hade vi så bråttom så att stanna till vid Mc för att köpa kaffe och te var helt uteslutet. Skulle ju vara pinsamt att missa namngivningsfesten vi åkt 45 mil för att delta på!!! Det blev till att klämma i sig smörgåsarna, utan dricka, i bilen. Jag fick mata maken till att börja med för det var helt omöjligt att greppa otyget..... men de ska erkännas att de var goda. Skam vore det ju annars:-)
Något mer besök på "En liten smula" har jag svårt att tro att vi kommer att utsätta oss för igen. Finns mer att göra i livet än att betala en dagsersättning för att vänta på snyggt skurna gurkor. Däremot kommer jag att fortsätta baka ur Thereses böcker. Där finns det helt otroligt goda grejor. Kan bara rekommendera. Boken är dessutom billigare än ett besök........ och räcker längre!!


För tio minuter sedan tog maken med sig vovven på kvällspromenad. DÅ var det uppehåll. DET är det inte nu. En oklippt cocker tar en vecka ¨på sig att torka..... dags att plocka fram maskinen snarast.
Godnatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha...det var många bestyr på en och samma dag..;-))

Mattemamman sa...

Ja, och då har jag ändå inte skrivit något om hämtningen av segelbåten och hur ofta man kan köra fel på Vätö/Väddö!!!!!