fredag 6 juni 2008

Kommunistpacket är samlat!!!

Sitter på min altan och pratar med mina kära barndomsvänner. De har kämpat sig hit, 5 timmar på mjölktåget och redan blivit utsatta för geocaching och bad. Vi får se vad morgondagen har att erbjuda.

Natten tillbringade "lilla" familjen faktiskt sovandes i båten, i hemmahamn. Mycket spännande. Några allt för unga hade fått tag i sprit och efter min måndagskväll med "Pappa Polis" sa jag till maken att han skulle ringa polisen. De kan faktiskt.... någon timme efter att barnen lämnat bryggan, men ändå!!!

Nu ska jag fortsätta skratta med mina kära "kommunistvänner!........ För er som undrar över namnet.... vi är uppväxta i blåaste blåa kommunen i Sverige: Täby. Eftersom vi hade palestinasjalar blev vi givetvis kallade för kommunistpacket. Två stycken hade dessutom näbbstövlar. Tänk er!! I vår klass gick MUF´s ordförande. Även lärarna hade detta smeknamn på oss:-) Vi var nog inte helt lätta att göra med, det får vi nog erkänna!!!

Inga kommentarer: