lördag 12 april 2008

Geocaching...


.....är superkul!!!! Vi hittade en "fisk" som ville till Norge och snälla som vi är så tog vi den då dit idag. För er som inte vet vad jag pratar om så kan ni gå in på http://www.geocaching.com/. Vi lämnade en fisk och har nu två nya travellbugs här hemma. Den ena vill till exotiska platser i södern medan den andre vill till häftiga kajakplatser. Funderar starkt på att låta "kajakmamman" (se It--mamman-bloggen" ge denna smurf ett äventyr!!


När det gäller "fantastiska lektioner" så måste jag erkänna att den braiga mattelektionen balanserat upp av en usel "IT - lektion"!!! Datorn ville inte fungera..... kanonen var "något långsam" och "inspelningen i Power Point" ville inte alls vara med. (Sedan bortser jag ifrån att "någon sabbat ett par hörlurar fast ingen vet vem") så det blev en som Per (IT-pedagog i kommunen) skulle sagt "Vad intressant"- lektion....
Själv är jag en "kontrollbehovsmänniska" och tycker inte alls att det är intressant när it-tekniken inte fungerar-person!!!!!!! För mig är det enbart frustrerande!!!


När det gäller hundträningen får jag väl bara säga Suck, eller enligt IT- Per: -Vad intressant.......
Jag längtar efter att höra vad Memea Mohlin har att säga om saken. Hon är min absoluta guru när det gäller hundar!!!!!

Inga kommentarer: