söndag 13 april 2008

Gran Canaria vs Sverige

Ofta när man vaknar på Gran Canaria så är det lite mulet och disigt, även om temperaturen är behaglig. När man väl masat sig upp, fått i sig frukosten och kladdat på sig solskydd lyser oftast solen från en någorlunda klar himmel
I Sverige är det mesta tvärtom!
För en och en halvtimme sedan var himlen blå, solen började titta fram, fåglarna sjöng. Nu är himlen mest grå och något solskydd behöver man absolut inte fundera på:-)

Vovven och jag har uppfunnit en ny multisport. Den går till så här:
Matte "trampar av" ett sökområde och planterar ut ett antal saker som det är tänkt att vovve ska hämta.
Rutan får vara ifred medans vi tar en lång kisspromenad.
Vovve skickas ut för att hämta sakerna (Intet nytt så här långt det är nu det kommer....)
Vovve springer runt och kissar på det mesta som sticker upp ur marken.
Matte får själv leta reda på alla saker, vilket inte är enkelt!!
Vovve följer matte med spänd förväntan....
För alla som springer runt med stegräknare är detta en utmärkt övning!!

I skolans värld pratas det ofta om att ungdomar idag tillhör "lustgenerationen", jag är övertygad om att min hund drabbats av denna basillusk!!
I hundvärlden finns en "Willing to please"-teori. Min fantastiska flattik hörde definitivt till dessa hundar.
Min cockerhanne med de söta ögonen har omvandlat detta ordspråk till:
"WILLING TO LUST!!!"

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: