onsdag 9 april 2008

Lätt och lätt

Hur kan någon påstå att det är LÄTT att blogga. Det har tagit mig två timmar att bara komma in härigen sedan första försöket!! Jag är dessutom INTE säker på att jag kommer att lyckas ännu än gång. Skam den som ger sig.


Mattelogg kan ju tolkas på två sätt, vilket är meningen.
Igår utövade jag ett av sätten, nämligen hundträning. Innan barnen kom till världen tillhörde jag de som suckade tungt över alla 40+ damer som var med på hundkurserna och absolut inte hade någon ordning alls.... nu är jag där.
40- årsstrecket är passerat, min duktiga, lydiga flattik som var med på den gamla goda tiden finns inte mer och istället står jag där med en kissande cockerhanne och har NOLL koll. Om övningen var avancerad? Icke sa nicke. Ta en leksak, gå ut med den i terrängen, skicka hunden som då ska hitta leksaken och komma tillbaka med den.
Tillåt mig asgarva HAHAHA. De andra hundarna hittade minsann sina saker så fint så. Min lilla vovve visste oftast var saken låg, men det fanns otroligt många granskott som han ansåg behövde vattnas. Suck och stön. Det är bara att bita i det sura äpplet, idag ska här tränas!!!

.

Inga kommentarer: