onsdag 16 april 2008

Litet förtydligande..

En av mina kollegor har tydligen hittat in på loggen och berättade att hon tyckte att det var så konstigt med vovven. Hon upplever honom som en otroligt snäll och lydig hund och det stämmer ju inte med denna logg. Så nu känner jag väl att jag får förtydliga mig.
Jag har en snäll och lydig hund som dock är OTROLIGT kissnödig:-)
Jag tycker om att skriva lite ironiskt, tycker att det blir roligare så.

Sant är dock att i allt arbete som sker utomhus i närheten av uppstickande föremål måste vattnas, konsekvent. Jag lovar att detta är ett större problem än vad ni kan företälla er. Min tränare Britt, som fått målande beskrivningar av mina försök, blev ändå förvånad när hon fick se oss i aktion. Stoppar jag honom i kissandet då blir han låg och slutar arbeta. STORT PROBLEM.
Dummies är trist fast ännu mer trist är apportbocken.
Jag kan gömma kantareller inomhus och han hittar dom hur snabbt som helst, sen gäller det ju "bara" att han inte får chansen att äta upp dom. Kommer vi ut så springer han iväg och kissar mitt i söket och matte blir irriterad (går inte att dölja för han är otroligt känslig för detta) och så lägger han ner arbetet.
Om vi kastar boll bara på lek så måste trädgårdens träd konsekvent vattnas, ofta och mycket. Det gör att barnen inte tycker att det är helkul att leka med honom:-)

För att förekomma er:
- Nej, det finns inget medicinskt fel på honom vad vi har lyckats upptäcka och ja, han är rastad!!

Inga kommentarer: