söndag 27 april 2008

Mattant..


står det ju också i presentationen och det har ju inte synts så mycket av det så här lång. Vågar ju nästan inte skriva något om mat eftersom IT-mammans make har en egen matlogg "http://salt.se/", men...

Denna helg har jag faktiskt bakat nyttigt fullkornsbröd, två limpor och 52 "Smulans" fantastiskt goda bullar.

Lite får ni allt gymnastisera, vrid på huvudet och njut!


Idag fixade jag lite mat från Dala-Floda, en fantastiskt god avocadodressing och vinkokt kyckling med stora champinjoner.

Är jag mätt och stoppad???? JAAA Kan knappt gå.




Roar mig just nu med att betala alla otroliga räkningar som hittar just till min brevlåda. Det måste vara någonslags förföljelse för jag som aldrig gör något kan väl inte ha SÅ MÅNGA räkningar!!!!


Min mor är här och är just nu lugn, min bror har uppstått från de döda. Dvs innan hade han inte svarat i sin mobil på ett par dagar och för mamsen innebär det ju minst en livskatastrof. Bebiskusinen var förkyld för första gången i tisdags så minst måste ju obesvarade mobilsamtal innebära att han är inlagd på sjukhus!!

Förklaringen är att bror resignerat till "Volvo, villa och hund", dvs mobilen låg i fickan och han hörde den inte då han drog runt med vagnen. Grattis brorsan, välkommen till verkligheten!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så så. Låt inte mig hindra dig. Jag är inte så märkvärdig i köket som jag låtsas. ;)
Och förresten vet jag ju i alla fall att du är en hejare på våfflor!
Sitter för övrigt här och betalar, jag med. Känner mig så duktig att jag gör det den 29:e, och inte sådär en dag eller två försent, som jag brukar.

Mattemamman sa...

Hej Stellan.
Tänk vad glad en kommentar gör en. Fascinerande detta med blogg.
Jag tycker om att skämta lite med min omgivning. Jag har egentligen inte sådana komplex pga din blogg som jag ger sken av:-) Däremot är det trevlig läsning.
Om 4-åringen får som hon vill (lika med er lilla) så kanske chansen kommer att bjuda på något annat än våfflor!!
De äldre gossarna skulle ju också vilja träffa Magic igen (har för mig att jag syftar på rätt barn... hmm... eller var Legolas den äldste. Normalt sett är det nog med att hålla reda på vad kompisars barn heter, nu ska man även klara av alias!!!

Mattemamman sa...

Leka, 4-åringen vill leka!! (Vet inte vad lika är och har ingen aning om hur man rättar ett inlägg!)