fredag 9 maj 2008

Avatar sökes med ljus och lykta!!

Har sett att mina större barn använder sig av "Avatars" när de är ute i cyberrymden. Som jag förstår det är det deras "kropp" när de själva inte kan vara närvarande. Dessutom kan de fixa till denna Avatar så att den blir som de önskar.
Tänk om jag kunde få ha en Avatar här, i mitt vanliga "spacade" liv!! Då kanske jag skulle få allt det där gjort som jag så gärna vill. Så alla Avatarer, lystring:
Jag vill baka allt bröd själv, laga all mat från grunden, ha fasta rutiner hemma och hemmet ska alltid vara i ordning.Inte stelt och tråkigt utan hemtrevligt och mysigt!
Jag vill hinna med att få ner all växtlighet i jorden, jag vill hjälpa till att få i ordning båten, jag vill gå på fyrtiårsfesten imorgon och bara njuta och inte behöva känna allt som inte blir av bara för att jag roar mig.

Jag vill ha tid för geochaching och trevliga utflykter och jag vill sitta på bryggan med fötterna i det, än så länge, kalla vattnet. Jag vill träna hunden så att han blir mysigt följasam och jag vill gärna gå på lite kurser.

Jag vill läsa för barnen och delta i deras lekar. Jag vill läsa alla dessa intressanta böcker. Jag vill hinna med lite scrapbooking och komma igång med mina spanska studier som bara varade i en månad.
Jag vill få in middagar med de jag känner att jag inte hinner med och så vill jag bara sitta på min altan och njuta av havet och värmen som vi just nu har.

Du Avatar, du kan också få följa med lite till skolan så kan vi ha det jättetrevligt med mina elever. De är snälla och goa. Tänk att kunna få sitta och prata mer med var och en.
Jobbet att vara min Avatar är absolut inte tråkigt!! Jag gillar allt ovan, problemet är ju bara att ett dygn bara innehåller 24 timmar!!!

........ nu måste jag springa ut på rastvakten, så att jag hinner kopiera inför lektionen........

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer du eller din avatar på måndag....? Båda är välkomna.

Mattemamman sa...

Det får nog bli jag, för Avataren lyser med sin frånvaro:-)

Anonym sa...

Hm....det lät som en intressant tanke..jag har själv varit inne på att kloning skulle kunna vara en lösning, men det här är kanske mkt bättre..;-)))