onsdag 28 maj 2008

Krax, krax

Kan verkligen inte få fram ett förståligt ord. Bekymmersamt när maken är bortrest... kan inte prata med honom på telefon, ja, ingen. 6-åringens kompis ringde just. Han blev så rädd när jag försökte få fram ett ljud så att han la på!!

Måste säga att jag är en fantastisk lärare för tillfället.

LÄS I BOKEN!!! FRÅGA INGENTING.

Sicken metodik. För första gången har jag passerat "lotsning" i matte åt andra hållet, liksom. Om de fastnar på en uppgift får jag hel sonika lösa den och hoppas att de lär sig något av att iaktta mig in aktion och mina anteckningar!! I historia fick de själva tröska igenom lite sidor om krig och elände. Känns ju lite meningslöst när jag vet att de finns elever med bristande läsförståelse.....

I kväll blir det då ingen whisky. Så äckligt och så verkningslöst!!!

Inga kommentarer: