lördag 17 maj 2008

Tidsperspektiv.

Går omkring och surar för att jag inte tänkte på att ta fram kycklinfiléerna från frysen igårkväll. Nu hinner jag ju inte både tina dem och marinera dem. Dessutom plockade jag inte fram ägget och dijonsenapen i morse så nu måste jag vänta med att göra min salladsdressing någon timme och det blir ju stressigt........ Då slogs jag av blixten!!!
Det var inte många år sedan, sett i rätt perspektiv, som jag aldrig visste vad jag skulle äta 15 minuter före mattid. Spagetti och ketchup eller ris med soja var väldigt vanligt. Hade jag tur så kunde det hela kompletterad med korv eller lövbiff och Lawrence kryddsalt:-) Stort skratt. Nu känner jag mig ändå rätt nöjd med att jag faktiskt istället åkte iväg och handlade kotletter och att de redan är marinerade. Det gäller att se livet från rätt perspektiv. Att alla barn ska få pannkakor till lunch och att jag och maken ska ha "räktunnrulle" är bestämt sedan länge......

I natt drog maken och de två äldsta pojkarna ut på skattjakt. Maken hade upptäckt att det fanns en Geocoin alldeles här inpå knutarna. Så nu har vi tagit vår första geocoin. Pojkarna är grymt imponerad över att denna "medalj" bara för tre månader var i Califonien, Washington och Hollywood. Inse varför detta är så roligt.

Nu måste jag göra alla tråkiga måsten. Fönstren, se upp..... here i come

Inga kommentarer: