tisdag 6 maj 2008

Glömde ju "Grannfrun"....

Ett par hundra meter ifrån mig bor min hurtiga kollega från "grannskolan K-dal". Hon gör det jag drömmer om!!! Cyklar till jobbet varje dag, det är nog en mil.
Själv skyller jag på det enoma Kyrkberget som ligger mellan våra skolor...... och jag får faktiskt 1,5 mil varav mest är uppför......

Varje morgon promenerar vovve och jag förbi hennes köksfönster och jag ser henne sitta framför datorn med kaffekoppen intill. Själv tycker jag att jag är ruskigt "morgonpigg" (tvingad!!) som går ut med vovven 05.45, men grannfrun sitter där "troget" varje morgon.
(Grannfruns hus ligger längs en sluttning så det är inte riktigt så att jag leker fönstergluttare!!)

Idag var jag tvungen att gå ut 05.15 eftersom vovven skulle på tjänsteresa till Karlshamn.
(Åker inte alla vovvar på tjänsteresa??? Min är väldigt välberest!!)
Jag gick en annan sväng än den vanliga morgonrundan, byn låg tyst och öde. Plötsligt "dånar" det till och vovven och jag flyger säkert två meter upp i luften. HJÄRTATTACK!! Vad får vi se...... jo grannfrun farandes på en kickboard till brevlådan!!!! Jisses. Heja grannfrun!! Fler som du skulle göra livet gladare:-) Hoppas att du får en bra dag.

Inga kommentarer: