måndag 26 maj 2008

Stor mobbing av liten vovve!!!

Ni som har möjlighet kanske läste GP igår och såg annonsen......många i min omgivning har i varje fall sett den. Annonsen om en kurs i kantarellsök.

- Jasså.. och??? tänker ni som kanske inte är så insatta, men det är så att min dröm är att "få" en kantarellhund, men dröm lär det förbli ett tag till!!!
Har tränat vovve, han är en hejare på att hitta kantareller inomhus. Om jag är riktigt snabb hinner han dessutom inte äta upp dem. Hur många har kantareller inomhus??? Mögelsvamp har jag hört talas om, men kantareller??

På tomten går det väl hyfsat, förutsatt att jag klurat lite och inte lagt kantarellen i närheten av något uppstickande. Ni har ju förstått att han måste "vattna" då. Utanför tomten är det happy, happy. Inget samarbete med matte och:
- Leta du efter dina saker så letar jag efter mina.

Maken såg annonsen först:
- Kolla, kantarellkurs..... men först måste vi köpa en riktig hund. Asgarv!!

Svägerskan frågade med ett STORT flin om jag sett annonsen.....

Den första jag träffade på här i skolan tyckte att jag skulle ringa för att kolla om instruktören kunde ge några garantier. Kissande, icke svampletande vovve, borde ge kurpengen tillbaka och 10 liter tröstsvamp!! Kollegan tyckte att jag kunde göra en lysande affär!!!

Hmmmmm, undrar hur länge folk kommer ihåg annonsen??

Inga kommentarer: