tisdag 6 maj 2008

Sicket erbjudande!!

Igår ringde " Fru Uppfödare" och gav oss ett fantastiskt erbjudande!! En tråkig anledning gör att hon måste minska antalet hemmavovvar och hon undrade om min och makens idol kan få bo här..... vad jobbigt ;-) Angenämt problem! För ett halvår sedan velad vi om samma sak, men då var det Fru Uppfödare som "hoppade av", fast efter att vi pendlat 1000 gånger. Nu pendlar vi igen..... Men det måste ju funka för alla. Just nu har vi det bra med vovve..... han räcker till för hur många hundkära barn som helst och är tokig nog för att hålla oss vuxna sysselsatta!! Det lutar tyvärr åt nej.... fast jag måste tänka lite till:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har en viss erfarenhet av att ta emot en vuxen sk "kennelhund". Jag tog över min hunds mamma när hon var 4 år. Det blir inte riktigt detsamma med en kennelhund och en familjehund om jag ska vara ärlig. Hon är skälligare (van att skälla tillsammans med de andra hundarna), ngt hårdhäntare (vet att när man väl får tag i en leksak så gäller det att inte släppa taget..;-)) osv. Vi har tre hundar, två har vi uppfostrat här hemma och de är betydligt "vänligare", min lilla kenneltjej är visserligen en liten favorit hos mig men hon är helt klart "jobbigare". Dessutom blir det mer en flock med två eller fler hundar, en hund är fogligare och anpassar sig mer till familjen än vad de gör om de är flera. Mitt råd...tänk efter före.. Jag kommer inte att ta emot fler hundar som är uppvuxna i en kennel.