torsdag 8 maj 2008

Har just läst ...

"Anne-Marie Körling: Elever befriade mig från bondgården" , en krönika du hittar på: http://www.lararnastidning.se/ under "opinion-krönikor".
Så många minnen den väckte och så många skratt. Känner mig alldeles varm magen:-)

När jag började på lärarhögskolan så slängde de ut hela min klass på gratisarbete i Roslagens famn. Sicken chock för flertalet En tjej lyckades knappt ta sig in i grisstallet på hela veckan, trots parfymerade halsdukar över näsan.... eller var det därför???? Någon grät och de flesta undrade om lukten någonsin skulle gå bort. Helt obeskrivbart
Vi fick aldrig någonsin en vettig förklaring på varför vi skulle ut i alla dessa ladugårdar. Hade jag haft ett fungerande tangentbord skulle ni få en massiv textunderhålling. Nu har jag inte det, så ni får nöja er med detta utdrag, fniss..... Jo, på vår gård fanns ett vietnamesiskt hängbukssvin. Fram till mitt möte med denna så trodde jag att detta var något ofarligt och gulligt. glöm det!!! Jag föredrar glatt en ilsken schäfer!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej - och å så glad jag blir när du skriver så här. TACK. Anne-Marie Körling