torsdag 8 maj 2008

Planering.

För några dagar sedan satt jag och planerade upp mitt sista mattemoment ihop med min klass. (Sorgligt)
Som jag skrev tidigare så tillhör jag de "gula" gänget, dvs full med kreativitet men svårt att slutföra. Idag började jag mitt mattemoment om diagram och tabeller. Min planering flög all världens väg redan efter fem minuter och istället för att prata om olika typer av diagram och tabeller hamnade vi på "data", frekvenstabeller, medelvärde och median. Jätteskoj. Vi kollade hur bra vi kan stoppa ett stoppur på 10 sekunder och ur utfallet på tärningsslag blev....
Min planering ligger oanvänd, men den ser fin ut:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...ja man ska ha lite självdistans... både sig själv och sin planering...;-))))

Mattemamman sa...

Ja, det är nog enda sättet att överleva om man inte ska bli deprimerad:-)