tisdag 13 maj 2008

I´m back on track!!!!!!!!!

Jippeee kayayya. Här är jag!!!! Jag har en dator som fungerar. Prata om total lycka. Hur trist är inte livet utan datorer??????

Om ni trodde att jag varit frånvararande pga jag intervjuat eventuella avatarer tar ni miste. Noll och nada svar. Får helt enkelt kavla upp ärmarna själv och få det gjort som jag anser måste göras. Surfa till exempel!!

Jag hade absolut inga problem med dåligt samvete på 40-års festen Hade hur kul som helst. 1000-tack till er som anordnade denna mycket minnesvärlda kväll/natt. En fundering är när man liksom blir vuxen??!! Detta var ju en 40-års fest, det innebär ju att personerna som är med har några år kvar till 40 eller passerat för ett tag sedan. När jag var tonåring var 40 rena pensionärsåldern...... Jag har just upptäckt att en 45+, med rätta stämningen och "lite" sprit i kroppen utan problem kan, hur säger man nu för att inte vara vulgär...... kasta upp i någon annans ölpåse och sedan lugnt fortätta vidare. Ölägaren får upp en öl, hinner öppna innan insikten om händelsen uppenbaras..... 45+ är med andra ord rena tonåringen. Skönt att veta eftersom det fortfarande är några år kvar:-)



Farfar och farmor passade barnen och blev lite förvånade/besvärade när de insåg att i passande ingick även att passa vovven. Det gick så bra så att farmor blev orolig för att vovven försvunnit eftersom han varit osynlig i x antal timmar. Efter visst letande upptäcktes han under vardagsrumsbordet, utan tanke på att ta kontakt:-) Sicken vakthund!!!



Idag fick jag veta vilken klass jag ska ha nästa år. Nationella proven, here i come again!!! Ska med andra ord ha en femma. Kul, fast svårt. Hjärnan drar genast upp fantastiska idéer på vad jag vill göra. "Hästmamman" har haft klassen förut så jag har någon att gråta ut hos om det skulle finnas behov av detta;-)



Igår var jag hos "It-mamman" och tittade på fin fina kläder från me@I. Har fortfarande inte klurat ut vad försäljaren, som var jätteduktig och supertrevlig, egentligen menade med Unisex..... Hon berättade om detta med att kläder skiljer ut barn osv och att me@I minsann inte ville bidra till detta och sedan kom alla fantastiskt söta rosa och röda klänningar fram!!!! Hmm.... hallå Fru Island, genuspedagog i kommunen, förklara detta för mig!!

Själv har jag ju min söta 4-åring som fullständigt badar i rosa och rött. Med tre storebröder tycker mamma, helt ogenus, att detta är bedårande!!!

Tack It-mamma, för en trevlig kväll. Tyvärr hittade jag inget jag ville ha denna kväll, men jag har andra önskemål.... SMARTBOARD:-)

Nu får ni vila ögonen till nästa gång. Dröjer nog inte länge eftersom jag är ägare till den mest fantastisk, fungerande dator ni kan tänka er:-)

Nu ska jag ut och surfa och se hur jag kan slösa bort min surt förvärvade pengar!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va?! Har du fyllt 40? Har jag missat att gratta dig? Är jag ute och cyklar nu? Va?
Tack för att du kom och förgyllde kvällen!

Anonym sa...

Missat och missat.... på tisdag var det två år sedan:-) Känner mig smickrad!! Kajakmamman och jag är "årskullsbarn".
Hälsar en oinloggad mattemamma på väg till jobbet.