lördag 17 maj 2008

Jämställdhet..

Kikade in hos http://www.alltiallon.se/ i morse och läste ett inlägg om jämställdhet. Har väl inte tänkt så mycket på det, kan lungt säga att jag haft annat för mig:-) (Nej, fönstrerna har inte blivit drabbade ännu, kommer inte att ske idag heller.).
Här är nu totalt nio barn, fem av den yngre modellen och fyra av den större sorten. Dessa har passats, servats, matats, glassats. Dessutom har jag fixat tre maskiner tvätt, dammsugit undervåningen, våttorkat densamma och städat toaletten.
Maken han är vid båten med sin syster och sambo och till dem har jag gjort räktunnrullar och fika..........
När klockan nu passerade 13.30 bestämde jag ig för RAST.
Fram med solstol, te, tunnbrödrulle och korsord.
Hinner bara landa i stolen så tittar grannen över häcken och konstaterar att jag kan förtjäna att få det lite lungt och skönt i solskenet....... det är ju bra när maken kan fixa med båten så att jag får vila lite!!!!!
Det är väl detta som är problemet med "jämställdhet". Hur värderar vi de olika arbetsuppgifterna egentligen????
Grannen är över 80 och väldigt snäll och omstänksam, vill bara påpeka detta!!!

Inga kommentarer: